Što radi školski logoped u osnovnoj školi?

Datum objave: 9. rujna 2024.

Stručni suradnik logoped tijekom školske godine obavlja poslove vezane uz neposredni rad s učenicima, učiteljima i roditeljima, kao i niz drugih aktivnosti unutar škole.

Ključna područja rada školskog logopeda

Logoped je u svom radu usmjeren na:

  • komunikacijske, slušne, jezične i govorne sposobnosti učenika
  • predvještine i vještine čitanja, pisanja i računanja
  • specifične teškoće u učenju

Logoped:

  • provodi logopedsku procjenu koristeći standardizirane i klinički provjerene mjerne instrumente
  • pruža podršku učenicima s teškoćama koje se očituju u:
    • socijalno-komunikacijskim vještinama
    • govorno-jezičnim sposobnostima
    • pisanju, čitanju i računanju

Pruža logopedsku podršku u slučaju:

  • komunikacijskih poremećaja (npr. socijalno-pragmatički poremećaj, poremećaji iz autističnog spektra)
  • jezičnih i govornih poremećaja različite etiologije
  • poremećaja glasa
  • poremećaja pisanoga jezika (disleksija, disgrafija)
  • teškoća u matematičkim vještinama (diskalkulija)
  • specifičnih teškoća učenja
  • oštećenja sluha
  • potrebe za potpomognutom komunikacijom (odabir i primjena odgovarajućih sredstava)

Suradnja tijekom školske godine

Tijekom godine logoped:

  • surađuje s učiteljima na planiranju i prilagodbi individualiziranog kurikuluma za učenike s teškoćama
  • savjetuje učitelje o načinima poučavanja i izrađuje didaktičke materijale i građu lakšu za učenje
  • pruža dodatnu podršku učenicima s teškoćama u savladavanju nastavnog gradiva
  • prati napredak učenika i bilježi njihova postignuća
  • savjetuje roditelje o tome kako pomoći djetetu kod kuće
  • izrađuje stručno mišljenje i preporuke za daljnji rad na kraju nastavne godine

Ostale odgovornosti školskog logopeda

Logoped također:

  • vodi dosjee učenika i odgovarajuću pedagošku dokumentaciju
  • sudjeluje u radu povjerenstava:
    • za upis u prvi razred osnovne škole
    • za utvrđivanje primjerenog oblika školovanja
    • za upis u srednju školu
  • surađuje sa specijaliziranim ustanovama i stručnjacima
  • provodi aktivnosti prevencije poremećaja u ponašanju
  • aktivno sudjeluje u razvoju i unapređenju škole

Ciljevi i pristup logopedskog rada

Cilj je pružiti učenicima s teškoćama podršku u savladavanju redovnih i individualiziranih kurikuluma kroz neposredni logopedski rad.

Logopedski rad obuhvaća vježbe i aktivnosti za razvoj:

  • izgovora
  • vještina čitanja i razumijevanja pročitanog
  • slušanja i pažnje
  • pisanja
  • usmenog i pismenog izražavanja
  • računanja
  • prostornog i vremenskog snalaženja
  • strategija „učiti kako učiti“
  • građe lakše za učenje

U radu se uvažavaju potrebe i mogućnosti svakog učenika, uz fokus na njegove jake strane.

Organizacija logopedske podrške

  • Logopedski susreti održavaju se jedanput do dvaput tjedno po jedan školski sat
  • U slučaju izraženijih teškoća, podrška se pruža i češće
  • Rad se provodi individualno ili u manjim grupama učenika sličnih mogućnosti

Logoped kontinuirano prati učenika:

  • tijekom nastave u razredu
  • u individualnom radu
  • u suradnji s učiteljima i roditeljima

Roditelji su redovito informirani i dobivaju smjernice za rad kod kuće, što značajno pridonosi napretku učenika i postizanju obrazovnih ciljeva.

Izvannastavne aktivnosti i inkluzija

U našoj školi, stručna suradnica logopedinja Tamara Vučković vodi izvannastavnu aktivnost Mladi kreativni poduzetnici.

Kroz ovu aktivnost:

  • svi učenici sudjeluju u likovnim i kreativnim natječajima
  • razvijaju se kroz projekte povezane s održivim razvojem i očuvanjem okoliša
  • potiču se:
    • uvažavanje različitosti
    • prihvaćanje i tolerancija
    • kreativnost i samostalnost
    • timski rad

Pročitajte još

Skip to content