
Stručni suradnik logoped tijekom školske godine obavlja poslove vezane uz neposredni rad s učenicima, učiteljima i roditeljima, kao i niz drugih aktivnosti unutar škole.
Ključna područja rada školskog logopeda
Logoped je u svom radu usmjeren na:
- komunikacijske, slušne, jezične i govorne sposobnosti učenika
- predvještine i vještine čitanja, pisanja i računanja
- specifične teškoće u učenju
Logoped:
- provodi logopedsku procjenu koristeći standardizirane i klinički provjerene mjerne instrumente
- pruža podršku učenicima s teškoćama koje se očituju u:
- socijalno-komunikacijskim vještinama
- govorno-jezičnim sposobnostima
- pisanju, čitanju i računanju

Pruža logopedsku podršku u slučaju:
- komunikacijskih poremećaja (npr. socijalno-pragmatički poremećaj, poremećaji iz autističnog spektra)
- jezičnih i govornih poremećaja različite etiologije
- poremećaja glasa
- poremećaja pisanoga jezika (disleksija, disgrafija)
- teškoća u matematičkim vještinama (diskalkulija)
- specifičnih teškoća učenja
- oštećenja sluha
- potrebe za potpomognutom komunikacijom (odabir i primjena odgovarajućih sredstava)
Suradnja tijekom školske godine
Tijekom godine logoped:
- surađuje s učiteljima na planiranju i prilagodbi individualiziranog kurikuluma za učenike s teškoćama
- savjetuje učitelje o načinima poučavanja i izrađuje didaktičke materijale i građu lakšu za učenje
- pruža dodatnu podršku učenicima s teškoćama u savladavanju nastavnog gradiva
- prati napredak učenika i bilježi njihova postignuća
- savjetuje roditelje o tome kako pomoći djetetu kod kuće
- izrađuje stručno mišljenje i preporuke za daljnji rad na kraju nastavne godine
Ostale odgovornosti školskog logopeda
Logoped također:
- vodi dosjee učenika i odgovarajuću pedagošku dokumentaciju
- sudjeluje u radu povjerenstava:
- za upis u prvi razred osnovne škole
- za utvrđivanje primjerenog oblika školovanja
- za upis u srednju školu
- surađuje sa specijaliziranim ustanovama i stručnjacima
- provodi aktivnosti prevencije poremećaja u ponašanju
- aktivno sudjeluje u razvoju i unapređenju škole
Ciljevi i pristup logopedskog rada
Cilj je pružiti učenicima s teškoćama podršku u savladavanju redovnih i individualiziranih kurikuluma kroz neposredni logopedski rad.
Logopedski rad obuhvaća vježbe i aktivnosti za razvoj:
- izgovora
- vještina čitanja i razumijevanja pročitanog
- slušanja i pažnje
- pisanja
- usmenog i pismenog izražavanja
- računanja
- prostornog i vremenskog snalaženja
- strategija „učiti kako učiti“
- građe lakše za učenje
U radu se uvažavaju potrebe i mogućnosti svakog učenika, uz fokus na njegove jake strane.
Organizacija logopedske podrške
- Logopedski susreti održavaju se jedanput do dvaput tjedno po jedan školski sat
- U slučaju izraženijih teškoća, podrška se pruža i češće
- Rad se provodi individualno ili u manjim grupama učenika sličnih mogućnosti
Logoped kontinuirano prati učenika:
- tijekom nastave u razredu
- u individualnom radu
- u suradnji s učiteljima i roditeljima
Roditelji su redovito informirani i dobivaju smjernice za rad kod kuće, što značajno pridonosi napretku učenika i postizanju obrazovnih ciljeva.



Izvannastavne aktivnosti i inkluzija
U našoj školi, stručna suradnica logopedinja Tamara Vučković vodi izvannastavnu aktivnost Mladi kreativni poduzetnici.
Kroz ovu aktivnost:
- svi učenici sudjeluju u likovnim i kreativnim natječajima
- razvijaju se kroz projekte povezane s održivim razvojem i očuvanjem okoliša
- potiču se:
- uvažavanje različitosti
- prihvaćanje i tolerancija
- kreativnost i samostalnost
- timski rad