
Stručni suradnik logoped tijekom školske godine obavlja poslove iz različitih područja vezanog uz neposredni rad s učenicima, učiteljima i roditeljima, kao i sve potrebno uz rad škole.
Školski logoped:
- u profesionalnom je radu usmjeren na komunikacijske, slušne, jezične i govorne sposobnosti učenika te predvještine i vještine čitanja, pisanja i računanja, kao i specifične teškoće u učenju
- provodi logopedsku procjenu primjenjujući standardizirane i klinički provjerene mjerne instrumente i daje podršku za široki raspon teškoća koje se očituju u socijalno-komunikacijskim, jezičnim i govornim sposobnostima te predvještinama i vještinama čitanja, pisanja te računanja
- pruža logopedsku podršku učenicima u domeni komunikacijskih poremećaja (socijalno pragmatički poremećaj, poremećaji iz autističnog spektra), jezičnih i govornih poremećaja različite etiologije i manifestacija, poremećaja glasa, poremećaja pisanoga jezika (disleksija, disgrafija) i matematičkih sposobnosti (diskalkulija), specifičnih teškoća učenja, oštećenja sluha te u odabiru i primjeni odgovarajućih sredstava potpomognute komunikacije.
Tijekom školske godine logoped također:
- ostvaruje suradnju s učiteljima pri planiranju primjerenog individualiziranog kurikuluma za učenike s teškoćama,
- savjetuje učitelje o načinu poučavanja takvog učenika i pomaže im u izradi građe lagane za učenje i drugih potrebnih didaktičkih materijala,
- pruža podršku u učenju učenicima s teškoćama pri svladavanju nastavnog gradiva (dodatnim radom) i prati njihova postignuća,
- savjetuje roditelje kako pomoći i na koji način raditi sa svojim djetetom kod kuće i
- na kraju školske godine izrađuje stručno mišljenje o postignućima i daje preporuke za daljnji rad.

Nadalje, stručni suradnik logoped vodi dosjee učenika i odgovarajuću pedagošku dokumentaciju, sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u prvi razred osnovne škole i pri određivanju primjerenog oblika školovanja, u radu povjerenstva za upis u srednju školu, surađuje sa specijaliziranim ustanovama, obavlja poslove na prevenciji poremećaja u ponašanju, ali i ostale poslove na unapređivanju i razvoju odgojno-obrazovne djelatnosti škole.
U našoj školi, stručna suradnica logopedinja Tamara Vučković vodi izvananstavnu aktivnost s grupom Mladi kreativni poduzetnici kroz koju uključuje učenike s teškoćama u različite likovne i kreativne natječaje, kao i one vezane uz održivi razvoj i očuvanje okoliša te potiče uvažavanje različitosti, prihvaćanje, toleranciju, timski rad, razvoj kreativnosti i samostalnosti.
Jedan od primarnih ciljeva je pružiti podršku učenicima s teškoćama u savladavanju redovnih i individualnih predmetnih kurikuluma kroz neposredni logopedski rad (vježbe izgovora, razvijanja vještina čitanja, razumijevanja pročitanog, slušanja, pisanja, usmenog i pismenog izražavanja, računanja, prostorno i vremensko snalaženja, strategijama učiti kako učiti, izradom građe lagane za učenje) uvažavajući potrebe i mogućnosti svakog učenika.
Cjelokupni rad se temelji na sposobnostima ili jakim stranama učenika, a tek potom na ograničenjima, odnosno slabim stranama učenika.
Logopedsku podršku učenici dobivaju jedanput do dvaput tjedno po jedan školski sat (po potrebi češće ukoliko se radi o ozbiljnijim teškoćama ili potrebi jaće podrške vezano uz teškoće učenja) koja se provodi individualno ili radom u grupi s učenicma sličnih mogućnosti.
Praćenje se provodi kontinuirano tijekom cijele školske godine tijekom nastave u razredu i u neposrednom radu kod logopeda. O svemu se informiraju i roditelji kako bi primijenjene postupke i sadržaje (prema stručnim uputama) koristili u radu s djetetom kod kuće što omogućuje brže i uspješnije ostvarivanje zadanih ishoda rada.